Klacht over een vastgoedprofessional?

Verkopen Huur Taxatie
26 augustus 2025

Klacht over een vastgoedprofessional?

Vastgoed Nederland staat voor kwaliteit, professionaliteit en transparantie binnen de sector. Onze leden – makelaars en taxateurs – doen hun uiterste best om jouw opdracht zorgvuldig en deskundig uit te voeren volgens onze beroeps-en gedragscode. Toch kan het voorkomen dat jij niet tevreden bent en een klacht wilt indienen.

Klachtenprocedure
Stap 1 – Meld je klacht eerst schriftelijk bij de betrokken vastgoedprofessional en geef hem of haar 1 maand de tijd om het op te lossen.

Stap 2 – Kom je er niet uit? Dien je klacht in bij het Klachtenloket Vastgoedprofessionals. Zij bieden gratis informatie, advies en bemiddeling.

Klachtenloket Vastgoedprofessionals
Heb je vragen over de klachtenprocedure of wil je weten welke route het beste past bij jouw situatie? Neem dan contact op met het Klachtenloket Vastgoedprofessionals. Dit onafhankelijke en gezamenlijke loket voor de branche is ondergebracht bij De Geschillencommissie in Den Haag.

Stap 3 – Nog steeds geen oplossing? Dan informeren zij je over de vervolgstappen, zoals de Geschillencommissie of Tuchtcommissie.

Contact opnemen
Heb je vragen, wil je advies of direct een klacht indienen? Neem contact op:

📧 Via e-mail

📞 0900–8101 of 070–310 53 98

Eerlijk en transparant
een huis kopen

Een huis kopen is een grote stap, misschien wel de belangrijkste in je leven. Dan wil je zeker weten dat alles eerlijk verloopt. Met Eerlijk Bieden ben je verzekerd van een transparant en betrouwbaar biedproces. Dit onafhankelijke keurmerk garandeert dat elke bieding volgens de regels wordt verwerkt, zodat jij als koper een eerlijke kans krijgt. Zo weet je zeker dat je een woning koopt zonder verborgen spelregels.

Meer informatie
Eerlijk bieden